سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کسب و کار

نظر

آیا با کاری که یکم کارشناس فروش انجام می دهد آشنایی دارید ؟ میدانی که یک شخص کارشناس فروش چه نوع مهارت هایی باید داشته باشد و همچنین چه وظایفی را در اختیار دارد ؟ از بازار کار شغل کارشناسی فروش با خبر هستید ؟ و... اگر شما هم همانند من این سوالات را دارید توصیه می کنم تا انتهای این مقاله همراه من باشید چرا که در این طلب ما می خواهیم به شما همه چیز را درمورد کارشناس فروش  و وظایفی که در اختیار دارد را  بیان کنیم . برای آن که به درآمد زایی بالایی  برسیم نیاز دارینم تا فرروش خوبی هم داشته باشیم . که معمولا کارشناسان فروش می توانند فروش  محصولات را کنترل  کنند . معمولا یک کارشناس فروش همراه با تیمش برای توسعه و میزان فروش نیز فعالیت می کنند  و در بخش بازاریابی نیز کار می کنند  حال اگر فکر می کنید که قرار است برای آینده خود شغل کارشناسی فروش را انتخاب کنید توصیه می کنم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

 

مسئولیت ها و وظایف مدیر فروش

مدیران فروش وابسته به اینکه در چه صنعتی و چه شرکتی با چه ابعادی کار می کنند دارای وظایف مختلف می باشند. ولی موارد زیر از جمله مهمترین وظایف مدیران فروش در شرکتهای متوسط و بزرگ در صنایع مختلف است :

نظارت بر مدیران فروش استانی و منطقه ای  و کارکنان آنها (در شرکت های بزرگ)

حل مشکلات مشتری در رابطه با فروش و خدمات پس از فروش

تهیه بودجه فروش و تایید هزینه های واحد فروش

نظارت بر ترجیحات مشتری برای تعیین تمرکز فعالیت های فروش

تحلیل آمارهای فروش و گزارش به مدیرعامل و هیات مدیره

طرح ریزی فروش ها و تعیین سودآوری محصولات و خدمات

تعیین نرخ های تخفیف و برنامه های قیمت گذاری خاص

برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های آموزشی کارکنان فروش

 

مهارت‌ها و دوره‌های آموزشی مورد نیاز شغل کارشناس فروش:

مطابق تحقیقات سایت کاران، فردی که می‌خواهد به عنوان یک کارشناس فروش استخدام شود باید حداقل مدرک کارشناسی در یکی از این رشته‌ها را داشته باشد :

بازاریابی

مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بازاریابی

مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی

مدیریت بازرگانی

 

چه کسانی برای حرفه کارشناسی فروش مناسب هستند؟

افرادی که دارای پشتکار بالا هستند و با شنیدن جواب منفی زود دست از هدف خود برنمی دارند می توانند تیپ های شخصیتی مناسبی برای حرفه فروش باشند.کارشناسان فروش موفق افرادی پیگیر,اهل یادگیری ,مثبت اندیش  هستند.آن ها به سرعت خسته نمی شوند وتا رسیدن به هدف تمام راه های ممکن را امتحان می کنند و سعی می کنند با خلاقیت خود مسائل را حل کنند.در واقع کارشناسان فروش ایده پردازان بسیار حرفه ای هستند. اگر فردی هستنید که این ویژگی ها را در خود دارید و به کار فروش نیز علاقه مند دارید و از طرفی تمایل به انجام کارهای روتین اداری ندارید انتخاب این حرفه به شما به شدت توصیه می شود.

 

آیا من برای شغل فروشندگی مناسب هستم؟

اگر شما شرایط زیر را داشته باشید به احتمال زیاد این شغل مناسب شماست:

 

اگر دانش و آگاهی از سیستم‌های CRM و نرم افزارهای مطرح در بازار را دارید و چیزی رو هم که قراره بفروشید خوب می شناسید.

اگر اصول و روش‌های نمایش، تبلیغ و فروش محصولات و خدمات را بلدید یا تحصیلات آکادمیک در حوزه فروش و بازاریابی دارید

اگر در یکی از تست های روانشناسی زیر شرکت کردید (بهترین تست روانشناسی برای تشخیص این شغل تست هوش هیجانی و نئو است ):

اگر هوش هیجانی بالایی دارید و مخصوصا خود شکوفایی ، خود ابرازی، روابط بادیگران ، خویشتن داری ، مدیریت استرس بالایی دارید

 

کارشناس فروش کیست؟

بسیاری افراد شغل کارشناس فروش را همان بازاریاب می دانند. هر چند اشتراکاتی میان این دو شغل وجود دارد، اما آن ها یکسان نبوده و در بسیاری از جهات با یکدیگر متفاوت می باشند. یکی از حوزه هایی که افراد زیادی به آن وارد شده و با شکست های متعدد از آن خارج می شوند، کارشناس فروش است. کارشناس فروش یکی از مشاغل مهم می باشد که فعالیت در آن نیازمند مهارت ها و توانایی های به خصوصی است. حتی افرادی که در زمینه فروش سابقه زیادی دارند ممکن است نتوانند به خوبی از پس این شغل برآیند.

 

کارشناس فروش فردی است که با شناسایی مشتریان موجود و بالقوه، محصولات و خدمات ارائه شده را برای آن ها توضیح داده و آن ها را به خرید این خدمات و محصولات متقاعد می کند. این فرد می بایست اطلاعات بالایی از محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت داشته و استراتژی ها فروش را بداند. همچنین می بایست فنون مذاکره و بیان قوی و سطح بالایی داشته باشد تا بتواند از میان مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. کارشناس فروش وظایف مختلف و متعددی بر عهده دارد. با جاب اکسپرت همراه باشید تا در ادامه برخی از مهم ترین وظایف این شغل را مورد بررسی قرار دهیم.

 

بازار کار کارشناس فروش نرم افزار

با توجه به رشد نرم افزارها و افزایش شرکت های نرم افزاری تولید کننده و ارائه دهنده برنامه ها در کشور نیاز مبرم به بازار کار کارشناس فروش نرم افزار وجود دارد و شرکتها و سازمان های بسیاری به دنبال چنین نیروی متخصصی می گردند.

 

نکته قابل توجه این است که فروشندگان نرم افزار علاوه بر تبحر و تخصص در موضوعات مرتبط با فروش، باید نسبت به امکانات و ویژگی های محصول نرم افزاری که خود فروشنده آن است اطلاعات کاملی داشته باشد، در غیر این صورت مشتری نیز اطمینان کافی به او نخواهد کرد و بدین ترتیب نمی تواند سودآوری مورد انتظار صاحب کار خود را برآورده نموده و حتی ممکن است جایگاه شغلی خود را از دست بدهد.