سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کسب و کار

نظر

 

 در اینجا قصد داریم داریم تا شما قصد داریم تا شما را با رشته سونوگرافی نیز  آشنا کنیم .  اصلی ترین راه ورود به رشته سونوگرافی شرکت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته پزشکی است.  در بحث سونوگرافی از انواع سونوگرافی گفتیم و اینکه در سونوگرافی هم تکنوتکنولوژیست های مخصوص این رشته نیز می باشند. همچنین به مقایسه رادیولوژی و سونوگرافی پرداختیم. اما نوع دیگر آن، سونوگرافی Ultrasound می باشد. در واقع متخصصان پزشکی هستند که با تجهیزات به خصوصی کار می کنند. به منظور تعیین مشکلات پزشکی یا پیگیری هر مساله ای که مربوط به سلامت بدن باشد. سپس با پزشکانی کار می کنند تا تصاویری را ایجاد کنند که شرایط پزشکی فرد را نشان می دهد. 

 

تحصیل سونوگرافی در کانادا

اگر تمایل دارید که وارد رشته سونوگرافی در کشور کانادا شوید می بایست واجد شرایط لازم باشید از جمله :

دارا بودن مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مرتبط با رشته های پزشکی و پیراپزشکی

دارا بودن نمره آیلتس آکادمیک با حداقل شش و نیم

دارا بودن مدرک کارشناسی با حداقل معدل 15

بنابراین فقط افرادی که واحد های درسی مرتبط با رشته های پزشکی را گذرانده باشند می توانند پذیرفته شوند و شما می توانید در دوره های 5 ترمه این رشته که سالانه حدود 18 هزار دلار هزینه دارد ، اپلای کنید. با توجه به اینکه برای پذیرش در رشته سونوگرافی مصاحبه حضوری انجام می گیرد ، بایستی از قبل ویزای کانادا را دریافت کرده باشید و به دلیل آنکه این رشته پرطرفدار و پر درآمد ، افراد با شرایط بهتر شانس پذیرش خواهند داشت.

در این مطلب اطلاعات کاملی در خصوص رشته سونوگرافی ارائه شد. شما داوطلبان می توانید برای اطلاع از شرایط تحصیل در سایر رشته های پزشکی از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما راهنمایی جامعی دریافت کنید.

 

آینده شغلی رشته سونوگرافی

رشته سونوگرافی یکی از زیر شاخه های علوم پزشکی است. سونوگراف یا پزشک متخصص سونوگرافی، فردی است که در این حیطه تحصیلات تخصصی خود را گذرانده و با علم کامل به این رشته شروع به فعالیت و تشخیص وضعیت در داخل بدن انسان می کند. افرادی که به رشته سونوگرافی علاقمند بوده و تصمیم دارند در آینده به عنوان یک سونو گراف وارد بازار کار شوند، لازم است بدانند که در رشته ای تحت عنوان سونوگرافی وجود ندارد. برای سونوگراف شدن، لازم است تا تمامی مراحل زیر طی شود.


در مرحله اول فرد در صورت داشتن شرایط ثبت نام کنکور سراسری می بایست در کنکور تجربی شرکت نموده و در مرحله انتخاب رشته می بایست وارد رشته پزشکی شده و پس از فارغ التحصیلی در این رشته، در آزمون دستیاری رشته رادیولوژی شرکت نماید.


متخصصان رشته رادیولوژی پس از فارغ التحصیلی در این رشته می توانند به عنوان پزشک متخصص سونوگرافی به انجام این عمل در مراکز خصوصی و دولتی مشغول شوند یا حتی خود اقدام به تاسیس مرکز تصویربرداری نمایند. با توجه به پیری جمعیت ایران پیش بینی می شود که در آینده ای نه چندان دور این رشته بازار کار خوبی داشته باشد.


سونوگرافی چیست؟

سونوگرافی آزمایشی تشخیصی است که از امواج صوتی با فرکانس بالا برای ارزیابی اندام ها ، بافت ها و جریان خون  داخل بدن استفاده می کند. امواج صوتی تصاویری از آنچه در داخل بدن می گذرد را ایجاد می کنند


در طی معاینه سونوگرافی ، متخصص سونوگرافی از ابزاری به نام مبدل یا پروب برای ارزیابی ناحیه مورد بررسی استفاده می کند.  پروب صوتی با فرکانس بالا منتشر می کند که برای گوش انسان قابل شنیدن نیست. امواج صوتی به بدن منتقل می شود. هنگام بازگشت امواج صوتی، دستگاه سونوگرافی صدای پژواک را ضبط می کند و اندازه ، شکل و قوام بافت نرم و اندام را تعیین می کند. این اطلاعات در قالب تصویر روی صفحه رایانه پخش می شود.


معاینات سونوگرافی اطلاعات مهمی را در مورد وضعیت پزشکی بیمار به پزشکان ارائه می دهد و به آنها در درمان و تشخیص بیماری کمک می کند. سونوگرافی توسط پزشکان، متخصصان سونوگرافی یا رادیولوژیست ها انجام می شود و توسط  پزشک متخصص  تفسیر می شود.